Ingles 2 - Tp3.docx

4 Pages • 582 Words • PDF • 294.7 KB
Uploaded at 2021-09-24 09:44

This document was submitted by our user and they confirm that they have the consent to share it. Assuming that you are writer or own the copyright of this document, report to us by using this DMCA report button.


Inglés 2° Worksheet Three: Present Simple Do you remember the present simple? (¿Se acuerdan del presente simple?) The present simple is the most common verb tense in the english language. It is use when we want to refer to Routines, Permanent Situations or Physics or Natural Laws. 1 Some examples: ● I work in Bachillerato IMPA. (Routine) – Yo trabajo en el Bachillerato IMPA. (Rutina) ● She has a car. (Permanent Situations) – Ella tiene un auto. (Situaciones Permanentes) ● The sun appears in the east. (Physics or Natural Laws) – El sol sale por el este. (Leyes Naturales o de la Física) The structure of a sentence Present Simple sentence is the following2:

Subject (personal pronoun) + Verb + Rest of the Sentence Example: I Play With my cousin

(Yo Juego Con mi primo) In the previous activity we worked on Personal Pronouns and the Verb to Be. Now we are going to get into the Present Simple. In the following chart you are going to see the correct form of the verb (they change depending on the Personal Pronoun). En la actividad anterior trabajamos sobre Pronombres Personales y el Verbo to Be. Ahora nos adentraremos en el Presente Simple. En el cuadro siguiente podrán ver la forma correcta de los verbos (cambian dependiendo del Pronombre Personal).

1

El Presente Simple el el tiempo verbal más común de la lengua inglesa. Es usado cuando nos queremos referir a Rutinas, Situaciones Permanentes o Leyes naturales o de la física. 2 La estructura de una oración en Presente Simple es la siguiente: Sujeto (pronombre personal) +Verbo + Resto de la oración

2

It’s really important to remember that when the Personal Pronuons are HE, SHE, or IT, the verb goes with an S at the end.3 Subject (HE, SHE or IT) + Verb+S + Rest of the Sentence. Example: She MakeS great cakes.

Activity One 1. It’s your turn now (es tu turno)!: What do they do? (qué hacen)? Describe the picture using the verbs in present simple. (describí la foto usando los verbos en presente simple). 3

Es muy importante recordar que cuando el Pronombre Personal es El, ELLA o ESO, el verbo se escribe con una S al final.

3 VERBS: READ (The Newspaper), EAT, SLEEP, WATCH (The TV), LISTEN (To Music). 1. 2.

4.

3.

5.

2. Now we want you to be creative. We are going to give you a list of verbs and you have to write some sentences. They don’t have to be real, let your imagination fly! (Ahora queremos que seas creative. Te vamos a dar una lista de verbos y vas a tener que escribir algunas oraciones. No tienen que ser reales, deja volar la imaginación!) Verbs: Play – Sing – Make – Cook – Go – Study – Dance – Write – Read – Eat – Sleep – Watch – Listen – Walk – Love – Drink – Run – Jump – Swim – Drive – Paint – Draw – Clean. Nota: No tienen que usar todos los verbos, pero se los damos así los vamos aprendiendo. 1. 2. 3. 4. 5.

2 Activity Two Miren el siguiente video. Es una escena de la película Buscando a Nemo. https://www.youtube.com/watch?v=5SfQhkMsUFk 1 - Transcriban 3 oraciones que encuentren en Presente Simple en el diálogo entre los personajes. 2 - Cuéntenos con sus propias palabras en castellano de qué se trata la escena. 3 - ¿Hubo alguna palabra o expresión que no entendieron? En caso afirmativo, ¿Cuáles?
Ingles 2 - Tp3.docx

Related documents

4 Pages • 582 Words • PDF • 294.7 KB

1 Pages • 121 Words • PDF • 78.4 KB

4 Pages • 401 Words • PDF • 316.4 KB

61 Pages • 8,572 Words • PDF • 1.9 MB

3 Pages • 584 Words • PDF • 391.3 KB

5 Pages • 1,228 Words • PDF • 70.7 KB

69 Pages • 5,918 Words • PDF • 6.8 MB

21 Pages • 866 Words • PDF • 6.3 MB

8 Pages • 3,456 Words • PDF • 46.7 KB

1 Pages • PDF • 225.1 KB

19 Pages • PDF • 5.4 MB

9 Pages • 1,488 Words • PDF • 271 KB